Affiliate Marketing חמישה שלבי עבודה בשיווק שותפים

Affiliate Marketing חמישה שלבי עבודה בשיווק שותפים | וובדיגיטל עיצוב ופיתוח אתרים

לפני שנגיד מספר מילים על Affiliate Marketing, תודו שהכנסה פסיבית היא מושג מאוד מפתה. בדמיונכם אתם מתנדנדים על ערסל ססגוני, מפעם לפעם לוגמים בעצלתיים משקה צונן מכוס זכוכית גבוהה ובוהים במימיהם הצלולים של חופי הקאריביים. באותה שעה הלפטופ שלכם, המונח לצידכם, מציג את מונה הדולרים בחשבון הבנק שלכם שעולה ועולה. משהו כזה, לא?

למען האמת, Affiliate Marketing (או בעברית: שיווק שותפים) הוא עסק ככל העסקים, הרחבנו על כך בפוסט הזה. בשיטת שיווק זו אתם מרוויחים עמלות על שיווק מוצר או שירות של אחרים. זאת בתנאי שהם מפעילים תוכנית לשיווק שותפים ושהצטרפתם אליה.

בפוסט זה נדבר על שלבי העבודה הבסיסיים באפיליאייט מרקטינג. אולם, לפני השלב הראשון, אנו מפצירות בכם – למדו שיווק שותפים!
בעידן שלנו אתם לא באמת חייבים ללכת פיסית לשום קורס למטרה זו.
היום לומדים הכול גם באמצעות קורס אונליין בשעות הפנאי ומבלי שיוצאים מהבית. עשו זאת בקצב שלכם.

שיווק-שותפים

5 שלבי עבודה בשיווק שותפים:

  1. ודאו כי יש לכם קהל שתוכלו לשווק לו מוצרים/שירותים ב-Affiliate Marketing.

עוקבים באינסטגרם, חברים בפייסבוק, מנויים בערוץ יוטיוב, קוראים בבלוג, מבקרים באתר וכדומה נחשבים לקהל. אם אין לכם קהל, השתמשו בתחילה בקמפיינים ממומנים. פרסמו גם ברשתות החברתיות וגם בגוגל. כך תגיעו לקונים פוטנציאליים.
תרגישו בנוח, אחרי כל השנים האלה, גם נייק, קוקה קולה וכל הגדולים עדיין עושים זאת. קוראים לזה פרסום – וזה לא ייעלם בקרוב.

  1. הירשמו לרשת שותפים או לתכנית שותפים באתר ספציפי.

רשת שותפים מתווכת, למעשה, בין בעלי עסקים שונים שמוכרים מוצרים/שירותים, לבין משווקים שותפים המשווקים את המוצר שלהם בתמורה לעמלה. דוגמא לרשתות שותפים בארץ: סקינדו, דינג דונג ועוד. בעולם: ClickBank, ShareASale ועוד.

לעומתן, גם אתרים המציעים מוצרים או שירותים (אליאקספרס,Fiverr , K.S.P הישראלית וכו') מפעילים תוכניות לשיווק שותפים.

בחלק מהמקרים יאשרו את הצטרפותכם לתכנית רק אחרי שהוכחתם יכולות טראפיק (תנועת גולשים לאתר) או שהוכחתם ותק בתחום.  אלו הן תכניות שפשוט אינן מתאימות למתחילים. קחו את זה בקלות ותכננו להצטרף לתכניות כאלו בעתיד.

  1. חפשו מוצרים/שירותים שמעניינים קונים ובמיוחד את הקהל שלכם.

לאחר שנרשמתם לתוכנית שותפים הגיע הזמן שתפרסמו מוצרים. נגיד, שכבר צברתם כמה אלפי עוקבים בחשבון האינסטגרם שלכם. זאת בזכות מתכונים וצילומי אוכל מפעימים שאתם מעלים. במקרה כזה, אתם מפרסמים את סיר הבישול המעולה שקניתם באליאקספרס איתו הכנתם חמין טבעוני מהולל. או מפרסמים את הנינג'ה שייקר החדש שרכשתם בוואלה שופס ובעזרתו הכנתם גלידת וניל עם קראמבל תותים מופלאה.

כמובן שבאפשרותכם לפרסם גם מוצר מבלי שרכשתם אותו בפועל. זאת לאחר שערכתם מחקר מקיף אודותיו וניתחתם חוות דעת מהארץ ומהעולם. אין סיבה שבסוף לא תעשו עליו בעצמכם איזה סרטון ביקורת ביוטיוב… השיטות לשיווק הן רבות ומגוונות. תהיו יצירתיים.

  1. פרסמו את המוצר באתר/בלוג/חשבון שלכם.

לאחר שבחרתם את המוצר שברצונכם לפרסם, אתם ניגשים למערכת ניהול הלידים של רשת/תוכנית השותפים שאליה נרשמתם. לכל תוכנית שותפים מאחורי הקלעים יש פאנל ניהול שבו המערכת מייצרת לכם לינק אישי לכל מוצר, ובאמצעותו היא יודעת לזהות שמוצר זה מתפרסם דרככם, דרך הלינק הייחודי שלכם. כך היא מתגמלת אתכם בעמלה המוסכמת במקרה של מכירה עתידית. את המוצר בעל הלינק הייחודי אתם מעלים לאתר/בלוג/חשבון שלכם, כפי שהסברנו מקודם. אם אתם חושבים להקים אתר למטרה זו, יש כמה דברים שכדאי לדעת.

  1. Affiliate Marketing – הרוויחו עמלות על המכירות

כן, כן, גם בעת שאתם ישנים או נופשים בקאריביים. האמת, כיף לאללה. יותר מזה, תכניות שותפים רבות, במיוחד של אתרי קניות, משתמשות ב"קוקיז" לפרק זמן מוגדר של כמה שבועות בדרך כלל. בואו נפתח שניה סוגריים ונסביר את המושג "עוגיות" כי בטח נתקלתם בו לא פעם בעת גלישתכם באינטרנט: ה"עוגיות" הללו הן שורות קוד קטנות שמוטמעות במכשיר שדרכו הגיע הגולש (מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט וכו'). "עוגיות" אלו זוכרות פרטים על הגולש.

למשל, שם משתמש וסיסמת כניסה לפייסבוק. תארו לכם שהייתם נאלצים להקליד אותם בכל פעם מחדש! לשם כך נועדו ה"עוגיות" ועד שלא תיכנסו להגדרות המכשיר ותמחקו אותן, הן ייזכרו עבורכם את הפרטים הללו ויקלו עליכם את הגלישה.

בדיוק על אותו עקרון עובדת שיטת העמלות של תכניות השותפים. הן שותלות "קוקיז" עם המזהה הייחודי שלכם כמשווקים שותפים, וכך משלמות לכם עמלות, הלכה למעשה, גם על מוצרים שלא פרסמתם בכלל. זה רק בזכות העובדה שלינק שלכם הביא טראפיק של קונים לאתר.

בואו נסכם – Affiliate Marketing

Affiliate Marketing הפך לטרנד לוהט בשנים האחרונות. שַׁלִּיטֵי הפרסום הותיקים (סוכנויות ומשרדי פרסום גדולים) ואמצעי הפרסום הישנים (פלאיירים, עיתונים, רדיו) מאבדים אלה גם אלה מכוחם ככל שחולף הזמן. שיטת שיווק חדשה משתלטת על העולם. אהמ… טוב, נו, לא כזו חדשה אבל ממש טרייה בניגוד לעיתונים שקיימים מהמאה ה-19. לשיטה זו קוראים שיווק דיגיטלי. שיווק שותפים בהחלט נכנס תחת המטרייה הזו. אנשים שעוסקים בזה עושים זאת ללא ניסיון רב שנים וללא משרדים מפוארים.

בניית אתר לשיווק שותפים הפכה בשנים האחרונות לאחת ההתמחויות החזקות שלנו. אתם מוזמנים להציץ בפורטפוליו שלנו ולראות דוגמאות מעולות לאתרים כאלה. למשל, דיאנה זוהר או מייקארט. אין שום סיבה שלא תמצאו גם אתם דרך להרוויח מזה.

רוצים לשמוע עוד?

צרו קשר ונשמח מאד ללוות גם את הפרויקט שלכם להצלחה!

תבנית פוסט | וובדיגיטל עיצוב ופיתוח אתרים

אולי יעניין אותך